Afsnit og opgaver i haven.

søndag, juni 25, 2017

Lækkerier fra haven!

Vi har tre forskellige rabarberplanter i haven og de stortrives.Den største af dem er en rabarberplante,som har været i haven i over fyrre år.Stænglerne er kraftige,syrlige og grønne,med et strejf af rødt.Den anden er en vinrabarber,som blev plantet for ca. ti år siden.Den tredie er en jordbærrabarber med nogle tyndere og meget mørkerøde stængler.De sidste to nævnte er dem jeg anvender mest og de er blevet til rabarbergrød flere gange i de sidste måneder.
I går ryddede jeg op i rabarberne,-og lavede jordbær/rabarbersyltetøj.Jordbærrene var nogle frosne jeg havde og de udgjorde halvdelen af den samlede portion frugt.Jeg anvendte syltesukker og fik fem store glas syltetøj med den rette konsistens.Personligt finder jeg denne bæralliance meget velsmagende.






2 kommentarer:

marie sagde ...

Hvor sjovt! Mit søndagsindlæg handler også om frugtopskrifter 😊

dutchgardenstories@gmail.com sagde ...

Your jars with rubarb look delicious! Groetjes,
Hetty

Et ganske særligt år!-2020