Afsnit og opgaver i haven.

søndag, oktober 28, 2012

De sidste tulipanløg lægges

Idag har det været fint vejr også til havearbejde.Der var rim på græsset og på planterne i morges.Men solen har skinnet hele dagen og ikke en vind rørte sig.
Jeg fik klippet nogle visne staudetoppe af,men generelt lader jeg dem stå.De er dekorative med rim og sne,men der kan også være frø til småfuglene.
De sidste 65 tulipanløg fik jeg lagt i et bed hvor jeg med hård hånd reducerede noget stribegræs.Løgene lægger jeg i løgbakker med 12-15 løg i hver.Det er nemt at grave et passende hul istedet for at bruge løglæggeren.
Jeg markerer stedet med en urtepotte,så jeg ikke kommer til at plante utilsigtet oveni løgene.Potterne fjerner jeg i den nærmeste fremtid.


Efter at løgene var lagt plantede jeg nogle hvide staudevalmuer,som jeg har fremstillet tidligere.

Ingen kommentarer:

Et ganske særligt år!-2020