Afsnit og opgaver i haven.

lørdag, februar 02, 2013

Tanker i februar!

Nu er vi kommet til februar og kan glæde os over at vinteren går på hæld.Det kan mærkes at dagene længes.Fuglene flokkes dels ved foderbrædtet dels i buskadset og der er en vældig "fuglesnak"
Det er koldt,men drømmen om den forestående havesæson giver energi.
Nu skal jeg have gang i forårssåningen af kuldekimerne(det har jeg talt om længe).Så kan kulden udnyttes fornuftigt,alternativt køleskabet.









Drømmer jeg mig fire måneder frem er der blomstrende akelejer,lupiner,valmuer og prydløg.På hylderne i vinterhaven står den nye generation af planter og venter på at komme ud.Der er travlhed med at prikle ud,vande og vænne planterne til deres fremtidige udeliv idet de bæres ud om morgenen og ind om aftenen.

5 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Det ser skønt ud, vi glæder os. Held og lykke med såningen.

Unknown sagde ...

God fornøjelse med såningen.. Hold da op hvor har du mange lupiner.. Smukt ser det ud.. Kan godt forstå du glæder dig..

Jette sagde ...

Hej Lise.Jeg tror at vi alle længes efter lidt forår,så vi kan komme i vores haver.Hvor er de smukke alle dine hvide lupiner.
Hilsen Jette

Anonym sagde ...

Sikke en fantastisk blog og nogle dejlige indlæg. Kan slet ikke genkende den gamle have, der næsten kun var en stor urtehave da jeg var barn. Hvor er det smukt!

Lises have sagde ...

Tak for kommentarerne!
Det er ganske rigtigt at haven i sin tid fortrinsvis var urtehave.Min nysgerrighed er vakt.Hvem er du,som skriver anonymt?
Hilsen Lise

Et ganske særligt år!-2020