Afsnit og opgaver i haven.

søndag, juli 13, 2014

Søndag med tid til indendørs aktiviteter.

Vågnede op til det dejligste vejr,-regn!
Stille,silende regn gennem 7-8 timer med korte pauser indimellem.Behovet for vand i haven er stort.Jeg har vandet dagligt,men mest i køkkenhaven,potter og roser.
Der er brugt mindst en time dagligt på vanding så nu kan jeg så lave noget andet.I går måtte jeg konstatere at ukrudt,trods tørken,gror.Jeg fjernede en stor del af de afblomstrede digitalis,riddersporer og de smukke,men voldsomme,havemælder.
Jeg tror jeg vil gå ud i vinterhaven og plante lupiner og digitalis i større potter.Her er nogle fotos taget ud af døren.
God søndag til alle her fra et regnvådt Nordjylland.


3 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Ja endelig fik vi regn, det var herligt. Når vi nu ikke skal bruge tid på at vande, så skal vi sikkert bruge masser af tid på ukrudtet, ja nogen skal også bruge tid på at slå snegle ihjel, jeg tænker, de kommer frem nu.
God søndag

Dorte sagde ...

Hej Lise, ja dejligt med noget regn her i Nordjylland og fortsat god ferie til dig.

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Her nyder vi også regnen, for vi trænger også meget. Hvor er din rose i CD stativet flot.

Et ganske særligt år!-2020