Afsnit og opgaver i haven.

mandag, november 26, 2018

Oprydning i have og drivhus!

Der har været nogle dage med solskin og stille vejr og dem har jeg udnyttet til havearbejde.
De sidste blomsterløg er blevet lagt og jeg valgte den absolut nemmeste og hurtigste metode.I bedene,som jeg netop har plantet diverse frugtbuske i,satte jeg tulipanløg ned i løgbakker.Det kan lade sig gøre hvor jorden er fri for stauder og tidligere satte blomsterløg.
Drivhuset blev tømt for tomatplanter,kapillærkasser,plantesække og de store spande hvori der også groede tomatplanter i den forgangne sæson.
Nu er drivhuset fyldt med stauder i potter,som jeg ikke fandt plads til i jorden i år.Der står også større planter,som i deres krukker ikke tåler frostgrader.
Jeg stillede en bænk op på vores terrasse hvor der lige nu er planter i rødlerspotter,som giver farve og liv.En af planterne er jeg særlig glad for : Viburnum Tinus,Vintersnebolle.En stedsegrøn busk,som blomstrer november til februar med store sartrosa blomster,der skifter til hvidt,når de er sprunget ud.
Planten købte jeg i foråret og den har udviklet sig til en smuk plante hen over sommeren.
Det er en sart busk og det får mig til,at hente den ind for natten,da der forventes 5 graders frost.
Som sagt så gjort.Planten overnatter i udestuen,hvor der også blev taget et billede af den!








4 kommentarer:

Hos Villa Fryd/ Charlotte Neve Grün sagde ...

Jeg syntes det er genialt med løg i potter. Så ved du da hvor de er og kan altid tages op hvis det er.
Jeg må vist til at ordne mit drivhus. Får helt dårlig samvittighed.

Sov godt
Charlotte

Esther - Min lille store have sagde ...

Synes altid efteråret er hårdt, med alle de løg jeg altid lægger. Men hvert forår synes jeg jo ikke der er lagt nok løg. :D
Jeg lægger også langt de fleste af mine løg i krukker - jeg er især glad for krokus. Har over 30 forskellige efterhånden. Når de er ved at afblomstre (i krukken) flytter jeg dem ud i bedene, hvor jeg kan se der er plads. Har kun 200m2 have i alt...så det er nødvendigt at gøre på denne måde.

HAVELIV sagde ...

Hej Lise.
Krukker eller potter en ganske godt.
For ofte så bliver løgene skubbet af jorden ved regn eller mosegrisene
henter dem i deres forådskammer...desværre har jeg ikke nået i år ...
Hilsen Grethe

NorHage - Terrasse Tak sagde ...

Didnt thought that terrace roofing can be so good. Until now, my thoughts were why to look around for such roofing, plus it will surely cost big. Well, this blog changed my mind, and now I am looking to have a meet with the website to fix something interesting within my budget.

Drivhus | Drivhus Til Salgs | Terrasse Tak | Polykarbonat | Polykarbonat Platter | Kanalplast | Drivhus Plast | Drivhus I Tre | PVC Gardin

Et ganske særligt år!-2020