Afsnit og opgaver i haven.

fredag, juli 19, 2013

Den frodige del af haven!

Det er blevet rigtig sommer i Danmark.Jeg har ferie i endnu en uge.
En opgave i haven hver morgen er at vande i køkkenhaven og det er da også den del af haven som er mest frodig.
Jeg har sået i højbedene af flere gange og flere frø har ikke spiret.Radisserne har været hjemsøgt af skadedyr og gulerødder kommer der kun få af.
De to "små" højbede er nu igen klar til nye afgrøder efter at løgene er taget op.
Mit citrontræ har fået en stor,rummelig krukke og det lille hjemmelavede appelsintræ ligeså.Begge træer står på terrassen,som omgiver højbedene.
Der er en del hjemmelavede stauder og sommerblomster,som endnu ikke er plantet ud.Men det nytter ikke at gøre det nu,da jorden er meget tør og der varsles sol i mange dage frem.Desuden blæser det ofte her hvilket medvirker til yderligere udtørring.
Jeg har haft problemer med overførslen af fotos,men her er nogle stykker fra idag.




2 kommentarer:

marie sagde ...

Vi har en ganske traditionel køkkenhave, som også er ved at have det tørt, så jeeg kan forestille mig, at højbede skal vandes endnu mere.

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

Et ganske særligt år!-2020