Afsnit og opgaver i haven.

mandag, juni 22, 2015

Kender I Louise Bugnet?

Det er en rose med opret vækst,som bliver ca. 125 cm høj.Den har næsten ingen torne,har friskgrønne blade og røde knopper,som udvikler sig til store,tætfyldte hvide blomster med duft.Den blomstrer kontinuerligt fra juni til langt ud på efteråret.Rosen er fuldt hårdfør og skyggetålende.
Den blev markedsført i 1950 og forædlet af Georges Bugnet,Canada.
Jeg plantede 15 stk. af denne rose i efteråret på de to afsatser på en vold,som vi inddelte i trapper med kanter af lærketræ.
Nu er rosen i blomst og den er noget ganske særligt.Se de fotos jeg tog i eftermiddag,da det kortvarigt var tørvejr.
P.S. På volden har der tidligere været tallerkensmækker og de myldrer frem.Men jeg må begrænse dem,så de ikke kvæler roserne trods det,at de kan forhindre lus!





2 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Ja det er en smuk rose, jeg har selv to af dem.

Rose sagde ...

Skøn skøn rose som jeg fristes meget til at få i haven. Det er meget flot med så stor en gruppe.
God midsommer!

Et ganske særligt år!-2020