Afsnit og opgaver i haven.

torsdag, juli 02, 2015

Sommerferie og sommervejr.

Fra i morgen tidlig har jeg ferie i tre uger.Jeg skal bruge noget tid i haven på bl.a. at klippe stauder ned så der kan komme et nyt blomsterflor.
Der er rigtig kommet vækst i grønsagerne i højbedet efter at der er kommet varme.I drivhuset vokser de 40 tomatplanter og mange af dem blomstrer.Forhåbentlig får vi masser af tomater på sigt.
Drivhuset kræver også stadig større mængder vand og udluftning er også vigtig.
Roserne er efterhånden alle begyndt at blomstre.Som tidligere beskrevet er bladene på flere af dem ikke kønne,men blomsterne tager noget af opmærksomheden fra det.
Jeg har 2 pæoner,som i år lader til at ville levere nogle blomster.Den ene er købt på plantemarked for tre år siden og er så vidt jeg ved en Sarah Bernhardt.Den anden har endnu ikke foldet sig ud,mindet tyder på at den bliver hvid.
Riddersporerne folder sig også snart ud,-håber de kan holde sig oprejst i det blæsende vejr idag.
Vejrudsigten tyder på nogle byger i nær fremtid hvilket vi næsten altid har glæde af her fordi det tørrer relativt hurtigt ud.

1 kommentar:

www.AnettesFlora.com sagde ...

Hej Lise!
Rigtig god ferie, må sige det er ferievejr:-) I dag er jeg begyndt at klippe stauder ned, og har det lidt svært med det da den tæthed der var, bliver lidt tynd i det, men på den anden side kan andet få lov at gro til, er nybegynder i at plante tæt, elsker det. Vi har også en sandet jord, så noget regn er også velkommen:-)
Hilsen Anette

Et ganske særligt år!-2020