Afsnit og opgaver i haven.

søndag, oktober 26, 2014

Oprydning i haven!

Idag har det været tørvejr med enkelte solstrejf og en frisk vind.Jeg tilbragte et par timer med at rydde op på det flisebelagte område i forbindelse med køkkenhaven.
Jeg tømte kapillærkasserne for vand og dækkede dem over med plader så de ikke bliver fyldt med regnvand.Det er sidste år vi skal bruge kasserne på friland,da jeg regner med at drivhuset er færdigbygget næste sæson.Vi har også haft tomater i store potter ude i denne sommer med rimeligt godt resultat.De sidste to potter blev tømt idag.
Der er stadig nogle bede som mangler "vinterklargøring".Det betyder at der skal luges og plantes stauder og enkelte prydbuske.Jeg plejer at lade de visne staudetoppe være,da de beskytter planten,giver frø til fuglene og pryder hvis/når der kommer sne.Der skulle i nogle bede tyndes ud i stauderne,men jeg har bestemt mig for at vente til foråret,da jorden har bedst af at være dækket med planter.
Klokkerankerne sætter lange skud og har mange knopper.Jeg har kun lavet de blå klokkeranker i år,men blomsterne varierer i farverne se nedenfor.
Igen har jeg fotograferet den uimodståelige rose "Claire Austin"
Min Kamelia står stadig ude,men den kan ang. også tåle frostgrader.Den plejer at overvintre i vinterhaven,men i øjeblikket er der ikke plads.Den har blomster og mange knopper.
I vinterhaven blomstrer Passionsblomsten.
Min mand slog græsset og håber på,at det var sidste gang i år.










1 kommentar:

Høneballehaven sagde ...

Smukke roser og kamelia. Passionsblomsten er også fin.

Et ganske særligt år!-2020