Afsnit og opgaver i haven.

mandag, oktober 27, 2014

Vintertiden har indfundet sig!

Idag har det været meget mørkt!
Det har været nødvendigt at tænde lys en stor del af dagen.Det har småregnet.Det har blæst kraftigt og det har betydet at det gulnede løv,som lyste op,snart er blæst af træerne.
Men så kommer tiden hvor jeg får lyst til at lave små dekorative indslag indendørs og læser blade og bøger,som inspirerer til dette.
Jeg fandt bogen: Tante Grøns have frem og de smukke fotos og den informative og velskrevne tekst gav ideer til vinterpyntning.Endvidere blev jeg fristet og bestilte Claus Dalbys jul.
Blomstrende planter lyser op.Denne hortensia købte jeg for et par dage siden.

2 kommentarer:

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Åh ja det er så hyggeligt at sidde og lade sig inspirere af en god havebog. Jeg har også Tante Grøns dejlige bog. Fine hortensiaer, de ser så sarte og smukke ud.

HAVELIV sagde ...

hej Lise.
Det var da en fin beskrivelse af den tid vi overgår til...som du siger hyggetid og det elsker vi jo også.
Spændende med drivhusbyggeriet..
Hilsen Grethe

Et ganske særligt år!-2020