Afsnit og opgaver i haven.

lørdag, marts 24, 2018

Sommertid!!- i nat stiller vi uret frem.

Idag har det været tåget her og på nuværende tidspunkt bliver tågen tættere.Det er vindstille og temperaturen er fem grader.
I haven pibler krokus frem.Tulipaner og prydløg dukker også op nu.
I vinterhaven pibler de små spirer frem i såbakkerne i plantekuvøsen.Det er græsserne som er længst fremme,men prydgulerod,edderkoppeplante,lathyrus,salvia og solbrud er spiret.Klokkerankerne kommer nu også en efter en og allerede kan jeg konstatere en betydelig bedre spiring end sidste år.
Kartoflerne har fine spirer og nogle af de mindste kartofler har jeg pottet i små potter,så de formentlig får et forspring.Overvejer at sætte dem i store potter,-det prøvede jeg for år tilbage uden succes.Nu er jeg dog blevet inspireret af bloggen Karnas køkkenhave til at gøre et nyt forsøg.
Jeg har stor glæde af de løgblomster,som nu giver forskud på havens flor,indendørs i potter.Længe har jeg haft duftende hyacinter,de sidste par uger små påskeliljer og de hvide perlehyacinter med deres dejlige grønne blade er begyndt at vise farve.


3 kommentarer:

Lykkelig i hagen sagde ...

Hei Lise.
Så fint at spiringen er god i år, da har du mye å se fram til. Det er så mye jeg skulle hasådd i potter, men jeg har ikke så mye plass til småplanter. I dag skal jeg så tomat og agurk, da blir de passe store til jeg kan sette dem ut i drivhuset som ikke har oppvarming. Ha en fin søndag. Hilsen Anne-Kristin

Lises have sagde ...

Hej Anne-Kristin
Jeg har endnu ikke sået tomater,men det vil jeg gøre i den kommende uge hvor jeg har nogle fridage.
God søndag og god arbejdslyst!
Hilsen Lise

Esther - Min lille store have sagde ...

Ja, det er en dejlig tid - hvis den der sne snart forføjer sig helt væk. Vågnede til 5-7 cm i morges...meget er smeltet nu, men de har lovet mere i mrogen...

Et ganske særligt år!-2020