Afsnit og opgaver i haven.

søndag, december 09, 2012

Vinterhaven!

Vinterhaven,-det er den indendørs jeg idag taler om.Da jeg kikkede vores billeder igennem "faldt"jeg over et par stykker af vinterhavens tilblivelse.
Der lå et gammelt halvtagsdrivhus,som blev fjernet.Tømreren lavede 13 termovinduer hvoraf de 5 sidder i det tilstødende redskabsrum/planterum.Ydermuren og loftet blev isoleret og i taget sidder 3 Velux-vinduer.Gulvet blev gravet dybere og belagt med mursten.
Efterhånden er rummet blevet fyldt godt op både med planter og interiør.På et af billederne ses appelsintræet,som helt "ungt"
Jeg har flyttet den blomstrende Kamelia fra vinterhaven til udestuen fordi jeg så kan se den fra køkkenvinduet.Den står ude i surbundsbedet om sommeren og tages ind om efteråret.Den kan tåle frost,men så går jeg jo glip af blomstringen.






3 kommentarer:

Bente sagde ...

Fantastisk dejlig vinterhave du har der! Det er så skønt at kunne overvintre de sartere vækster som kamelia, citrus-træer og pelargonier, ser jeg.

Lene sagde ...

Rigtig hyggelig sted du har der. Vi fik drivhus her i foråret, men det er ikke helt frostfrit, så vi har sat et vinterdrivhus ind i det til de mere sarte ting, det ser ud til at fungere fint, men nu må vi se, de lover jo temmelig hård frost.

Ulla J. sagde ...

En dejlig udestue, du har fået skabt. Og så skriver du endda, at der er et tilstødende planterum. Det må være dejligt at have så meget frostfri plads.

Et ganske særligt år!-2020