Afsnit og opgaver i haven.

mandag, juli 11, 2016

Planter i hegnet!

Vores gårdhave er forsænket i.f.t. haven og er således omgivet af en mur på de to sider mod haven.På muren er der et gammelt,grønt havehegn hvor jeg har plantet forskellige planter op af.
For en del år siden såede jeg staudelathyrus,som for et par dage siden er begyndt at blomstre.De er fortrinsvis lyserøde og de dufter ikke.
Desuden er der en meget blomsterrig klematis 'Niobe',som gror på et stativ,men er dirigeret over på trådhegnet.Den har blomstret længe,men kan iflg. planteskiltet blomstre til september.
I år har jeg plantet georginer op mod hegnet,da de behøver støtte og jeg nemt kan fjerne visne blomster og snegle.
I bedet gror også rosen 'Bonica',som får et væld af pinkfarvede roser.Bedet ser meget frodigt ud.



2 kommentarer:

Lykkelig i hagen sagde ...

Så flotte blomster, de rødrosa nyansene var lekre sammen! Det er fint med planter som har lang blomstringstid, da gjør det ikke så mye om det er en periode med dårlig sommervær. Akkurat nå er mine roser skjemmet av alt regnet, men jeg håper på bedre vær og nye knopper snart. Ha en fin tirsdag! Hilsen Anne-Kristin

Anonym sagde ...

Sikke et dejligt drivhus - og kæmpe stort. Virkeligt lækkert. Der er da plads til det meste :-) Og det ser ud til, at være placeret rigtigt godt.

Et ganske særligt år!-2020