Afsnit og opgaver i haven.

tirsdag, juli 05, 2016

Sommerferie i haven.Det er bare det bedste!

Jeg har tre ugers ferie og er i gang med uge to.Vi har ikke de store planer,men haven trænger til "en kærlig hånd".
Torsdag har jeg åben have i aftentimerne i haveforeningsregi.Derfor er jeg "lidt under pres" for at lave haven lidt præsentabel.
Efter regn i flere uger trives planter og herunder også ukrudt.I bedene trænger der også til beskæring og oprydning.I går var det dejligt havevejr,-idag har det småregnet.
Jeg har dog været ude alligevel og har nået meget især m.h.t. ukrudtsbekæmpelse.
Roserne ser indtil videre godt ud.Sidste sommer var roserne en katastrofe og jeg kasserede nogle,andre blev flyttet og de resterende blev hårdt beskåret i foråret.Jeg købte og fordelte komposteret kogødning og har siden gødet regelmæssigt.Men de flere ugers regnvejr vekslende med sol og blæst har formentlig også haft god virkning på roserne og haven i det hele taget.
Jeg viser mine to yndlingsroser i haven,-Astrid Lindgren (den lyserøde) og Claire Austin.
Den 26/6 var min mand og jeg på besøg i Claus Dalby's have.Det var en oplevelse og især de mange krukker med planter i smukt afstemte farver imponerede mig.





3 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Det ser ud til, at roserne trives nu.

www.AnettesFlora.com sagde ...

Det ser rigtig godt ud, flotte roser du viser, rigtig god fornøjelse med din åben have:-))

Lene sagde ...

Det ser godt ud, vi glæder os til i morgen aften 😀
Mvh
Lene

Et ganske særligt år!-2020