Afsnit og opgaver i haven.

lørdag, juli 01, 2017

Drivhuset!

Det er 3. sæson med drivhus.Vi fik det bygget primært for at kunne dyrke tomater.I år har jeg købt 6 tomatplanter,Elin og Gemini,-og to af dem gror i en kapillærkasse i vores gårdhave.
Foruden de købte planter har jeg igen i år sået tomatplanter og disse gror fortrinsvis i drivhuset.Dog har jeg en stor potte med to 'Stupice',som skulle være god på friland,stående på terrassen udenfor drivhuset.
I det lange bed på bagvæggen af drivhuset er der plantet 10 tomatplanter direkte i jorden.De 9 af dem har jeg selv sået og der er 7 forskellige,-overvejende cherrytomater.
De øvrige 5 tomatplanter står i 3 kapillækasser på modsatte væg og 2 står i en større potte.
Foruden tomater er der 2 slangeagurker og indtil videre har vi fået to meget velsmagende agurker.
Indtil videre trives planterne vældig godt og der er ikke tegn på nogen former for sygdomme eller insektangreb.











2 kommentarer:

HAVELIV sagde ...

Dejligt at se frodigheden hos dig Lise. Idag har jo været et forrygende vejr. God søndag

Jette sagde ...

Hej Lise.Ja !!! der frodighed overalt i år.Og hold da helt op hvor du har sået og plantet til i dit drivhus.Her bliver det jo ikke til så meget da jeg jo nu er allene om at spise det.Men både tomater-agurker-chilli og peberfrugter har jeg da.
Rigtig god søndag knus Jette

Et ganske særligt år!-2020