Afsnit og opgaver i haven.

onsdag, juli 05, 2017

Overvejende lyserøde nuancer i bedene!

I øjeblikket dominerer de rosa/lyserøde farver i flere bede.Jeg er særlig glad for at se de pinkfarvede 'Cleoma',da jeg tidligere ikke har haft held med såning af disse.
Jeg nyder også de graciøse 'Daucus Carota Dara',som svajer i vinden og tilfører bedet en særlig lethed.
Som bunddække i et bed har vi på 3. år rosenskovmærke,der med de små,kuglerunde lyserøde blomster dækker jorden mellem buksbum og lave roser.
I et afsnit af haven står der 3 Hortensia sammen og den første af dem blomstrer nu.
Men nu blomstrer riddersporerne også.Her viser jeg de hvide,som er glade for placeringen i læ,og derfor står oprejst med ganske let støtte.











2 kommentarer:

Malene, Lad Romantikken Blomstre sagde ...

Hej Lise.
Det ser dejligt frodigt ud.
Jeg er heller ikke altid så go' til at få succes med det jeg sår, så jeg nyder det også, når det så endelig lykkes.
Riddersporer ser jeg ikke meget til i min have, da de tilsyneladende er dræbersneglenes livret. De bliver spist så meget i bund hele tiden, at de til sidst dør af det.
Knus
Malene

Esther - Min lille store have sagde ...

Jeg såede Cleoma sidste år - det var kun et par stykker af dem, der blev til noget, så de er nok ikke de nemmeste at have med at gøre.
Dejlige frodige bede du viser :)

Et ganske særligt år!-2020