Afsnit og opgaver i haven.

søndag, oktober 20, 2013

Måneskinsarbejde!

Roserne jeg havde bestilt i Bilka kom i torsdags på min sidste efterårsferiedag.Jeg nåede kun at plante de ti roser den dag.Bedet var klargjort på forhånd.
Fredag ,da jeg stod op efter at have sovet efter nattevagt, gik min mand og jeg ud i haven for at se på det bed hvor de sidste roser skulle plantes.Min mand foreslog at vi skulle udvide bedet så roserne ikke kom i konflikt med de mange løgplanter.
Som sagt så gjort.
Vi fik plantet de fem af de ti roser fredag.Det var blevet mørkt så vi måtte udsætte de sidste.De blev plantet lørdag formiddag og resultatet er meget tilfredsstillende.Idag søndag har det regnet det meste af dagen hvilket er godt i forhold til det nyplantede.
Her er fotos af bedet før og efter.







8 kommentarer:

Jette sagde ...

Hej Lise.Jeg tror at vi er mange der har udvidet eller anlagt nye bede i år......tror slet ikke vi kan lade være.Har du set mit indlæg med alle de nye bede jeg har lavet det sidste år?
Er sikke på at det bliver et rigtig flot bed med alle de roser......går ud fra at du fortæller hvilke roser du har sat.
Kan godt li den bløde bue i bedet.
God aften Jette(mit lille gods)

Lises have sagde ...

Hej Jette
Du kan tro jeg har set dine nye bede.Jeg kommenterede på dit indlæg da du havde 1,5 års blogfødselsdag.
Det er ti Rose de Rescht og ti Astrid Lindgren-roser.
God aften
Lise

marie sagde ...

Fine billeder fra haven og bedudvidelsen - det bliver/er blevet godt - og imponerende, at din mand er fuld af gode ideer.

Vivi sagde ...

Det er altid spændende, når bedene bliver udvidet.
Sikke dog en masse skønne tulipaner i har langs huset :-)

Lene sagde ...

Det kommer til at se godt ud, det gør det jo også nu :-)
Der var også fint vejr fredag, men hvor var det koldt. Javsen var i Aalborg for at hjælpe vores yngste søn med at sætte noget hegn op, han var først hjemme kl. halv tre om natten, men så var de også færdige med hegnet.
Husk at sige til når du skal have alle de nye roser vinterdækket.
Med venlig hilsen
Lene Jensen

Heidi sagde ...

Ja når dagen ikke slår til, må natten jo også tages i brug. Det bliver da rigtigt godt med udvidelsen, spændende at se bedet til foråret ,O)

Høneballehaven sagde ...

Det bliver flot - og sikken et tulipanflor.

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Så godt, det bliver fantastisk med sådan en rosenbrus. Måske i skulle ønske jer pandelamper :-) Jeg er så glad for min.
Kærlig hilsen Anette

Et ganske særligt år!-2020