Afsnit og opgaver i haven.

fredag, juni 13, 2014

Friluftsliv!

Gennem de sidste uger har jeg brugt 4-6 timer dagligt med haverelaterede sysler.
På trods af at jorden er knastør er der ukrudt at fjerne.Flere af stauderne er afblomstret og skal klippes tilbage.Andre stauder skal støttes og bindes op,dels p.g.a. deres størrelse dels fordi der blæser en særdeles frisk vind.
Roserne blomstrer og er efter sprøjtning lusefri.Idag har jeg gødet nogle af dem og er nødt til at grundvande.Jeg har lagt siveslanger ud i de fleste af bedene.
For nogle dage siden fik jeg plantet en del af mine hjemmelavede stauder/sommerblomster ud og er også her nødt til at vande.
Køkkenhaven er endnu ikke sået til i alle bedene,men vi er begyndt at spise salat af egen avl.Tomaterne i potter står godt og flere blomstrer.Kartofler,græskar og squash står rigtig godt.
Om fjorten dage har jeg åben have i Haveselskabets havefestival.Det glæder jeg mig til at prøve og er spændt på om der kommer besøgende.
Jeg skal også i haven de næste dage og ønsker alle en god weekend.













Ingen kommentarer:

Et ganske særligt år!-2020