Afsnit og opgaver i haven.

tirsdag, maj 23, 2017

Dejlige majdage i haven!

I sidste uge havde jeg fri fra mit arbejde og planen var: havearbejde.
Jeg havde god hjælp af min mand og vi nåede en masse.Vi fik fordelt ca. 1500 liter af de 3000 liter jordforbedring vi fik hjem for nogle uger siden.Det blev lagt som et ukrudtshæmmende lag i de bede jeg havde nået at rense for ukrudt.
Nu fylder planterne godt i bedene så det skal nærmest fordeles med hænderne og forsigtigt skubbes ind under bladene.Det ville have været lettere for nogle uger siden.
Der blev rettet kanter af græsplænen stødende op til bedene og hvor det pynter!
Efterhånden som tulipanerne afblomstrer skal der brækkes visne hoveder af,men det kan være svært at følge med.
De sidste par dage er jeg begyndt at plante nogle af de mange småplanter ud,som nu er vænnet til udelivet!
Der er også behov for at vande i drivhuset,i vinterhaven og nyplantningerne på friland.Det ville jeg gøre her i eftermiddag,men meget belejligt kom der regn,lyn og torden og 13 mm på 45 minutter.
Her er et lille udpluk af fotos taget igår.











2 kommentarer:

marie sagde ...

Det ser rigtigt fint og frodigt ud på dine billeder. Det er også rart at få de små planter plantet ud, så pladsen kan bruges til andre formål.

Esther - Min lille store have sagde ...

Det ser godt ud :)

Et ganske særligt år!-2020