Afsnit og opgaver i haven.

søndag, juni 09, 2019

Pinse med ustadigt vejr!

De sidste dage har vejret budt på lidt af hvert,-både sol,regn og ikke mindst blæst.
Når man tænker på havevejret sidste år er det lidt ustadige sommervejr vi nu har at foretrække.Den frodighed som hersker i haven er resultatet af passende vekslen mellem vand og sol.
Vi er begyndt at høste radiser, spinat og rucola i det nye haveafsnits sorte højbede.Kartoflerne,som blev sat meget sent,har fart på og er blevet hyppet igår.Frugterne på de nye opstammede frugtbuske ser lovende ud.Tomaterne trives rigtig godt i drivhuset og idag planter jeg de fire agurker jeg har købt i kapillærkasserne.
Vejret indbyder også mest til havearbejde under tag, så jeg vil pleje planterne i drivhuset idag.Tomaterne skal gødes, bindes op og der skal fjernes sideskud i bladhjørnerne.
Der sker så meget i haven, at jeg dagligt går en runde for at følge med og tage fotos, som senere kan bruges i evt. omlægning af bede.
Jeg sætter dagligt fotos på Instagram : Lises have,-kik her hvis du har lyst!














2 kommentarer:

Tim Skovrup sagde ...

tak for rundturen :), der er godt gang i din have ;)

Esther - Min lille store have sagde ...

Ja, jeg foretrækker også dette års vejr. Haven er grøn og frodig i stedet for at se lettere afbrændt ud.

Et ganske særligt år!-2020