Afsnit og opgaver i haven.

torsdag, maj 30, 2019

Juni måned om få dage,-kan vi så få noget varme!

Det er hundekoldt idag.Småregn og blæst.Nu kan vi godt bruge noget varme.
I haven er tulipanerne stort set afblomstret og afløst af de dekorative prydløg.De lilla kugler dominerer stort set i alle bede,men får nu selskab af lupiner,digitalis og inden længe silkepæoner.
Katteurtens grålige løv og lillablå blomster og dagpragtstjernens pinkfarvede blomster tilfører bedene fylde og vildskab.Syrenerne blomstrer og snart springer dronningebuskens blomster ud.
Flere af de iris jeg plantede sidste år er i blomst og jeg synes det er en imponerende plante.
På trods af at planterne står ret tæt i bedene er der også plads til ukrudt og i det fugtige vejr har det gode betingelser.
Jeg har stadig stauder til udplantning stående.Desuden har jeg mange georginer stående i potter i drivhuset og dem er jeg begyndt at sætte ud om dagen.
Tomaterne har jeg plantet ud i drivhuset for 10 dage siden og jeg regner med at få købt agurkeplanter indenfor de nærmeste dage.
I vores nye højbede trives grønsagerne og for få dage siden fik jeg sået i de sidste 2 højbede.
Det forlyder at vejret bliver bedre i den kommende weekend, så det betyder helt sikkert havearbejde!















3 kommentarer:

marie sagde ...

Der er masser af farver og frodighed i din have. Ja, ukrudtet holder sig desværre heller ikke tilbage.

Lykkelig i hagen sagde ...

Det ser virkelig frodig og fint ut i bedene dine, allium er vakre og gjør seg godt i bedene. Iris er en sv mine favoritter, jeg har ikke så mange ennå, men det kommer nok flere etter hvert. Ha en fin fredag. Hilsen Anne-Kristin

HageSus i Turids hage sagde ...

Så fine bilder fra en frodig hage.
Allium er riktig dekorative når de spretter opp overalt.
Ha en fin uke videre.
Hilsen fra Turid

Et ganske særligt år!-2020