Afsnit og opgaver i haven.

onsdag, oktober 31, 2012

Drivhusdrømme!

Jeg ønsker mig et drivhus!
For ca. 4 år siden lavede vi vores væksthus/vinterhave.Det erstattede et gammelt halvtagsdrivhus,som var beklædt med plastikplader.
Væksthuset er isoleret og har termoglas i døre og vinduer.Der er ingen form for opvarmning,men vores fyrrum grænser op til det og et vindue deri kan ved behov tilføre overskudsvarme fra fyret.I øjeblikket er der ca.13 grader der.
Vi fik utrolig stor inspiration dengang fra Claus Dalbys bog:Drivhusdrømme.
Nu udkommer som bekendt hans nye bog:Vis mig dit drivhus.Den bog må jeg have og der kan jeg sikkert få ny inspiration og viden,som kan gavne i valg af vores drivhus.



Billedet viser pladsen hvor der i fremtiden skal opføres drivhus.

1 kommentar:

Livsnyderhaven.dk sagde ...

Hej Jeg er selv i "tænke fasen" jeg skal også have et drivhus, så det bliver spændende at se hvad i vælger.

Havehilsner

Et ganske særligt år!-2020