Afsnit og opgaver i haven.

torsdag, maj 02, 2013

Køkkenhaven tager form.

De sidste to dage er tilbragt i haven i sol,men det har ikke været varmt.
Vi har mest arbejdet med etablering af den nye køkkenhave.Igår fik vi leveret det nye højbed,som er magen til de to andre blot noget længere.De er lavet af lærketræ og "foret" med et hårdt plastprodukt,som ligner æggebakker i strukturen.
Jeg fik "sat" kartofler i de dertil lavede plastpotter,-15 stk.Endvidere plantede jeg det bredbladede persille over i høje lerpotter(persillen er overvintret indendøre)
I pauserne i havearbejdet har jeg læst i min nyerhvervede havebog,som netop er udkommet.Det er Birgit Helbo's velskrevne bog: Til nytte og nydelse,om den kønne køkkenhave.Den er spækket med smukke billeder og gode tips og forslag til etablering af nyttehaven.Jeg kan varmt anbefale bogen,som er udgivet af forlaget Klematis.


4 kommentarer:

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Det var dejligt med et højbed mere. Så er der plads til flere grøntsager og blomster :-) Jeg har også fået nogle nye højbede af jern, til erstatning for 3 gamle, som var rødnet væk. Min mand har gravet komøj ned i dem i dag, og så er kartoflerne sat.
Skønt med en ny havebog.
Knus Anette

Hanne Tilst sagde ...

Det bliver fint. God fornøjelse.

Gitte sagde ...

Det ser fint ud i din køkkenhave.

Vivi sagde ...

Det ser spændende ud med din køkkenhave :-)

Jeg er også i gang med at læse "Til nytte og nydelse", en ganske inspirerende bog :-)

Et ganske særligt år!-2020