Afsnit og opgaver i haven.

torsdag, juni 16, 2016

Endelig kom der vand!

Det har ikke regnet noget af betydning i ca. 1 måned,men igår kom der 40 mm i løbet af et par timer.
Den sidste uge har jeg ved hjælp af siveslanger i flere af bedene vandet.
På trods af tørken klarer det meste sig godt.Roserne, som jeg klippede langt ned,ser godt ud med pænt løv og begyndende blomstring.
Jeg måtte bruge et par timer,da der var en pause i regnvejret,på at tømme vandingsbakker som  på det nærmeste svømmede over.
Blandt andet var spandene,som blåbærbuskene står i,helt fyldt op.
Det regner også idag,men ikke så voldsomt og jorden kan bruge det!
For 8 dage siden fik vi monteret en solstyret ventilator,som er fantastisk effektiv,i drivhusets tag.
Og endnu en fantastisk nyhed!Jeg har denne gang været heldig og er inviteret af Claus Dalby til at se hans have live!Glæder mig!













4 kommentarer:

Lene sagde ...

Ja det var godt nok tiltrængt med noget vand.
Det lyder spændende med den ventilator, vi har også snakket om sådan en, måske kan vi høre om din erfaring en gang 😀
Der var du heldig med besøg hos Dalby, jeg prøvede også, men var heller ikke heldig denne gang😕
Mvh
Lene Bedstemorshave

Gittho sagde ...

Hej Lise

Sikke lækre rosen billeder :-). Mangler bare navn? Og er helt misundelig på din fine hvide ridderspore, den er godtnok yndig. Jeg har også været heldig! Skal se CDs have søndag kl. 11, uh jeg glæder mig!

Mvh. Gitte

Gittho sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Lises have sagde ...

Hej Gitte
Jeg kender ikke navnet på rosen på foto 1-2-3 og 5.Det er en gammel rose som har været i haven de sidste ihvertfald 50 år.Den blomstrer kun en gang,dufter og har stort set ingen torne.Den sender nye skud op i dens nærhed og dem har vi med held plantet andre steder.
Rosen på foto 4 og 5 er Alchymist,som også er engangsblomstrende.
Det er samme dag jeg skal besøge C.D.
Mvh Lise

Et ganske særligt år!-2020