Afsnit og opgaver i haven.

søndag, marts 19, 2017

Forårets opgaver i haven!

Vejret er lunefuldt!Igår var der dejligt solskinsvejr og idag gråvejr med småbyger af regn og slud.De fleste dage blæser der en frisk vind,så det føles koldt derude.
Lørdag fik jeg startet på at udbringe den komposterede kogødning primært til roserne.Jeg blev dog ikke færdig,da nogle af bedene trænger til at blive luget inden gødningen tilføres.
Idag har jeg beskåret to æbletræer,skåret nogle prydbuske ned og klippet visne staudetoppe af.
Drivhuset tager forskud på foråret og selv på en gråvejrsdag er der en indbydende atmosfære.Da sludbygerne begyndte "nedlagde" jeg arbejdet og vendte en tur forbi drivhuset på vej ind.Det kom der  nogle fotos ud af.Det jeg særlig glæder mig over er at to pæoner sat i potter i efteråret er spiret.De pæoner jeg samtidig plantede på friland har endnu ikke vist sig,men jeg "lever i håbet".















2 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Nu får vi en masse regn, og fra i morgen kommer foråret, satser jeg på :)
Jeg har gødet både roser og rhodoer, nu mangler jeg bare beskæring af roserne.
Hilsen Lisbeth

Esther - Min lille store have sagde ...

Dejlige forårsbilleder.

Det er nu min yndlingstid fra nu af og til Skt. Hans. Ikke at jeg ikke kan lide juli og august, men der er dagene begyndt at blive kortere, hvilket jeg synes er lidt trist...selvom det er årets gang :)

Et ganske særligt år!-2020