Afsnit og opgaver i haven.

onsdag, august 09, 2017

Sommeren går på hæld!

Det er nu 1 måned siden jeg vendte tilbage til arbejdet efter at have haft 3 ugers sommerferie.Min tidlige ferie var medvirkende til,at jeg følte ,at sommeren var ovre."
Forstærket er den følelse blevet i endnu større grad,da "sommervejret" ikke er blevet bedre snarere det modsatte.
Men haven har aldrig været frodigere og vanding har begrænset sig til de få krukker jeg har.Frodigheden gælder både havens planter,men også havens ukrudt.Pludselig får man øje på en gigantisk ukrudtsplante og forstår ikke at man først ser den nu!
I et af bedene glæder jeg mig over de sommerblomster jeg har sået i år og omsider fik plantet ud.Det er den lyserøde Cosmos,Cleoma og den mørkere gulerodsblomst.Næste år vil jeg prioritere sommerblomster fremfor stauder.
I bedet selvsår den mørke Kvan og står nu med flotte skærme.En anden som selvsår er den mørke havemælde og den passer godt i sammenhængen.Omkring en hvid Hortensia er der en velduftende Hestemynte som jeg plantede sidste år,men som jeg har forsømt at støtte.Der er også Middelhavsprydløg,som lige netop her bliver støttet af de andre planter.Middelhavsprydløg breder sig og vælter,så de ofte ligger vandret i bedene så jeg har rykket en stor del af dem op.
Jeg er så småt begyndt at overveje efterårets indkøb af tulipanløg m.m.,men venter lidt endnu med at bestille dem!













2 kommentarer:

Karsten F sagde ...

Hej Lise

det ser da super frodigt ud - godt at se så god en vækst!
Hestemynten -Monarda- er en favorit også her:)

Ha en dejlig afyten

Lene sagde ...

Sikke en frodighed. Sommerblomster giver masser af farver i beden, men jeg vil nu ikke undvære stauderne😀
Mvh
Lene Bedstemorshave

Et ganske særligt år!-2020