Afsnit og opgaver i haven.

lørdag, marts 10, 2018

Mens vi venter på havevejr!

Foråret lader vente på sig.Når man læser haveblade og får tips fra havecentre m.m. kan tålmodigheden sættes på prøve. Der er råd om at man kan gå igang med forskellige gøremål i haven,men vejret er ikke forårsagtigt.
Det er et stykke tid siden,at jeg såede de første stauder og nogle græsser og de har stået i minidrivhuse i vinterhaven hvor der har været mellem syv og ti grader.Igår fik jeg gjort “plantekuvøsen” ren og flyttet de forskellige såbakker ind i “varmen”.
Der er flere af dem der er spiret bl.a. prydgulerod med de dekorative skærme.Nu har de behov for at få tilskud af lys for ikke at blive lange og ranglede.
Idag har jeg sået klokkeranke,-den blå.Femten potter blev der og de er også flyttet ind i kuvøsen.
Behovet for at se forårsvækster i blomst får jeg dækket med de hyacinter,små påskeliljer og hvide perlehyacinter jeg pottede i efteråret og har haft stående i drivhuset indtil for ca. en måned siden.De står i vores udestue sammen med forskellige primula købt i superbrugsens udmærkede blomsterafdeling.









3 kommentarer:

Tove Thalund sagde ...

Er det småsten der ligger øverst i dine Potter, og hvor køber du det?

Lises have sagde ...

Det er Vermiculite,-som bl.a. hindrer svampevækst på overfladen.Købes i plantecentre og på nettet hvor man køber dyrkningspotter,frø m.m.

marie sagde ...

Flot indhold du viser i plantekuvøsen. Spændende hvordan det går med alle frøene.

Et ganske særligt år!-2020