Afsnit og opgaver i haven.

torsdag, marts 22, 2018

Endelig havevejr!

De sidste dage har vi haft mange timer med sol og stille vejr.Der hvor solens stråler rammer er jorden snart tjenlig til at arbejde med.
Men her på matriklen er det mest oprydning og forberedelser til at gøre drivhuset klar til sæsonen energien er blevet brugt på.
Idag fik jeg plantet jordbær i to af de tre Minigarden,-et system som muliggør at etablere en plantevæg,-som jeg købte sidste år.Jordbærplanterne har stået i potter i drivhuset i vinter.De skal stå i drivhuset et stykke tid hvorefter jeg sætter dem ud på vores terrasse.Vi har en mur som trænger til at blive forskønnet og hvad er smukkere end jordbærplanter både når de blomstrer og når der er bær.
Idag kom det nye Alt om haven,som jeg denne gang var extra spændt på.Der er en rigtig god artikel skrevet af havejournalist Marian Haugaard Steffensen,som vi havde på besøg først i maj,hvor hun tog rigtig mange fotos af de mange løgplanter i vores have.





2 kommentarer:

marie sagde ...

Marian er da heldig med, at der findes havebloggere, for jeg gætter på, at du er den fjerde eller femte, hun har besøgt og lavet en artikel om. Det er nu også helt fint, for hun laver udmærkede artikler og tager gode billeder. Jeg skal da have fat i bladet og se, hvordan hun præsenterer din have, og om jeg kan genkende den fra bloggen.

Lises have sagde ...

Jeg har også bidt mærke i at hun tidligere har lavet artikler om havebloggeres haver.Det bliver på den måde også et varieret udsnit af danske haver.Andre haveskribenter kan have en tilbøjelighed til gentagne gange at besøge og beskrive de samme haver.
Jeg har også med stor interesse læst artiklen om jeres have og syntes der var noget bekendt ved den!

Et ganske særligt år!-2020