Afsnit og opgaver i haven.

søndag, august 26, 2018

På havebesøg i en stor have på landet!

Idag har min mand og jeg været til åben have hos Jeannett Fruergaard og hendes familie  på deres dejlige landejendom ved Stoholm.
Fra det øjeblik,hvor vi parkerede på gårdspladsen,blev vi overvældet af de mange indtryk fra den smukke,farvestrålende og velanlagte have.
Det er en meget stor have med store bede hvor mange spændende græsser spiller hovedrollen.Sammen med store flader af farvestrålende stauder,som gentages i bedene og smukke træer som overstandere.
Der var en frodig køkkenhave,en flot skærehave og et drivhus fyldt med spændende,farvestrålende afgrøder.
Flere steder i haven var der arrangementer og anlæg,som vidnede om,at ejendommens ejere er kreative og arbejdsomme mennesker.
Jeg har læst den dejlige artikel i “Haven” i augustnummeret,men det var meget inspirerende at se haven med egne øjne.Det var også dejligt,at opleve min mands åbenlyse begejstring for de farvestrålende bede og vi var meget enige om,at vi vil bestræbe os på at “efterligne”noget af det vi så idag.






3 kommentarer:

Lene sagde ...

Vi besøgte Jeanettes have sidste år og var også virkelig begejstret over den flotte have, virkelig et sted at få gode ideer fra.
Mvh
Lene Bedstemorshave

Lars Bjerke - Kunstner sagde ...

Har sett flere bilder derfra, også fra andre bloggere, og det ser ut til å være en deilig hage, med struktur og plan. Skjønner godt det var inspirerende:-)
Ha det godt/Eirin

Solbakken sagde ...

Vi besøgte også haven, og det er et skønt sted. Jeg har også lavet et indlæg på min blog om Jeannetts have:)

Et ganske særligt år!-2020