Afsnit og opgaver i haven.

tirsdag, februar 05, 2013

En tur i vinterhaven!

Idag var det flot solskinsvejr fra morgenstunden(efter 9.00)
I vinterhaven bliver temperaturen hævet nogle grader og forårsfornemmelsen indfinder sig.
Planterne trives derude.Appelsintræets frugter bliver mere orangefarvede og det lille appelsintræ tager til i størrelse.Jeg har fremstillet det af en kerne fra det andet træ og det er nok ca.fire år nu.
Duftpelargonierne vokser og duftgeranien ser ud til at trives.
Hylderne vil om nogle måneder være fyldt med tilsåede bakker,småplanter i potter og forspirede kartofler.
Felix nyder at ligge i vindueskarmen på dens pude,- herfra kan den observere andre katte,som krydser hans territorie.







Næppe var jeg kommet ud af vinterhaven før store snefnug dalede stille ned fra himlen.Omskifteligt er det- vejret!

9 kommentarer:

Rose sagde ...

Der er rigtig dejligt i din vinterhave, det syntes Felix også kan jeg se, og har vist også sin faste plads på et par puder.
Jeg er overrasket over at du fra kerne har fået så stort et appelsintræ med frugter på bare fire år! Det vidste jeg ikke man kunne regne med på vores breddegrader.
Havehilsner
Rose

Heidi sagde ...

Sikke en skøn vinterhave du har, jeg er da heldigvis slet ikke misundlig ;o)

Jette sagde ...

Hej Lise.Sikke da en dejlig vinterhave du har.Skønt at du kan have appelsin træ der ude.Ja! jeg tror at alle os havebloggere er igang med at så.men vi mangler lidt varme i vejret.God dag Jette(mit lille gods)

Anonym sagde ...

Ja, det er en dejlig vinterhave, du og Felix har :-) Jeg er også særligt imponeret af appelsintræet!

marie sagde ...

Lækre billeder fra din vinterhave; men det allerbedste er da, at planterne også trives derude.

Alice´s Eventyrland sagde ...

Skøn vinterhave du har! Det må da være vidunderligt at kunne have appelsintræ. Jeg havde på et tidspunkt et appelsintræ i entreen et sted jeg boede, hvor der var et højt sydvendt vindue over hoveddøren. Det var samtidig et trapperum op til først sal, så meget højt til loftet. Jeg drømte om at kunne plukke appelsiner over rækværket på 1 sal, men ak.. den fik sikkert ikke lys nok, med blot et vindue.
Fortsat god dag.

Lene sagde ...

Der ser hyggeligt ud i din vinterhave. Lørdag sad vi ude i drivhuset og spiste frokost, der var 20 grader.
Med venlig hilsen
Lene Jensen

HAVELIV sagde ...

dejlige billeder du har taget, det ser så hyggeligt ud...og så missen...helt misundelig.
Hilsen

Bente sagde ...

Uh det ser dejligt ud....og dine citrustræer trives og ser det ud til, det samme gør Felix!

Et ganske særligt år!-2020