Afsnit og opgaver i haven.

torsdag, december 14, 2017

Armchairgardening,- en sikker vinterbeskæftigelse.

Når haven er lukket p.g.a. kulde og nedbør er det en nydelse at fordybe sig i havelitteratur.
Mange ideer kommer til en når man læser i havebøger og haveblade/havemagasiner.
Dygtige,havekyndige mennesker,skriver inspirerende bøger,som også er forsynet med pragtfulde fotos.
Haveselskabets blad Haven og bladet Alt om Haven er at finde måned efter måned i min postkasse og jeg nyder dem hvergang.De bliver læst mange gange også flere år efter udgivelsen.
Men i øjeblikket er det engelske havemagasiner jeg læser.Jeg blev fristet til at abonnere på den digitale udgave af ikke mindre end tre blade.
Det betyder at jeg kan medbringe mange magasiner blot jeg har min Ipad med mig.Endvidere er det muligt at være magelig og ex. ligge på sofaen og læse uden at have sofabordet fyldt med blade.
De engelske havemagasiner er uovertrufne i smukke fotos og dejlige havereportager.Det er en udfordring at læse alt hvad der skrives,men med øvelsen bliver det bedre.
De tre havemagasiner er følgende:


3 kommentarer:

marie sagde ...

den slags tidsfordriv er jeg bestemt også stor fan af; men jeg foretrækker nu stadigvæk papirudgaverne, selvom de fylder på hylderne.

Unknown sagde ...

Jeg er også stor forbruger af haveblade og jeg synes bestemt også at de engelske er af stor værdi.
Jeg abonnerer også på dem digitalt men jeg bruger Readly, som har rigtig mange haveblade. Både dem du nævner og mindst 4 andre super gode engelske. Derudover også nogen fra Irland og Sverige. Og svenskerne kan altså sagtens følge med, hvad angår haver og havelitteratur ;)
Sidegevinsten ved Readly - udover udvalget af haveblade - er alle de andre blade indenfor alverdens områder. Der er flere 100!

Hmmmm det kom vist til at lyde som en reklame - HAHAHA :D
Men jeg er virkelig begejstret for det - fnis

Og så synes jeg jo det er herligt at man kan zoome ind på de ting der ser interessante ud :)

Fortsat god fornøjelse med din armchair gardering
Mange hilsner Vibeke

Unknown sagde ...

Det er ikke mindre end 3 fantastiske blade, du ha fundet dig! Der er rigtig meget brugbart læsestof og ikke mindst nye ideer og planter man ikke vidste fandtes...

Et ganske særligt år!-2020