Afsnit og opgaver i haven.

fredag, juni 22, 2018

Sommervejr på vej og tre ugers sommerferie!

Efter den lange periode med sol og høje temperaturer har vi fået nogle tiltrængte regnbyger.Der har efterfølgende og det gælder stadig,været faldende temperaturer og voldsomt blæsevejr.Vejret har været efterårsagtigt.
Men nu forventes sommer igen og det kan ikke komme mere belejligt.Tre ugers ferie,hvor der indtil videre kun er planer for den ene,venter.Lange dage og lyse,lune aftener!Igår havde vi den længste dag  og nu er det midsommer.
Jeg vil nyde at have tiden til havearbejdet,som indebærer udplantning af stauder,opbinding af planter og ukrudtsbekæmpelse.De tidligst blomstrende stauder skal klippes ned for igen at komme med et mindre blomsterflor.De stedsegrønne,taks og buksbom,skal klippes så jeg håber på en dag med overskyet,men tørt vejr.To do-listen er lang,men det er lysten der driver værket!
Vores moreltræ er bugnende fyldt med bær,som er begyndt at blive røde.De kan spises over en lang periode,så tørvejr er meget kærkomment,for at undgå at de revner!
Vores blåbærbuske bærer mange bær,men jeg er spændt på om de opnår en pæn størrelse efter den lange tørke.
Jeg skal fem dage til Klampenborg og har stor lyst til at besøge nogle af de mange smukke slotsparker,som er åbne for publikum.Desuden har jeg Haveselskabet have,Landbohøjskolens have og Frederiksberg have på listen over udflugtsmål.






1 kommentar:

Solbakken sagde ...

Ja, der er rigeligt at gøre i haven nu, men det er også en skøn tid, og jeg har også snart ferie, så det er dejligt. Det bliver også godt med en tur til København, og det er nogle interessante steder. du vil besøge:)

Et ganske særligt år!-2020