Afsnit og opgaver i haven.

mandag, september 17, 2018

Efterårsdag med sol og sommertemperaturer!

På denne årstid er man nødt til at følge med i vejrudsigten og holde øje med vejrets reelle udvikling hvis der er aktuelle opgaver i haven,der skal udføres.
Jeg har mange aktuelle opgaver at løse!
I dag indbød vejret til udendørs aktivitet og jeg har to fridage.Derfor var jeg i haven kl 10 og startede med at fjerne ukrudt i flere bede.På denne årstid anbefales det,at hakke i bedene tidligt på dagen og sidst på dagen fjerne det visnende ukrudt.Så langt så godt!
Nu er bedene klar til at få et lag jordforbedring,-3ooo l står i forhaven,før der skal plantes!
Under havearbejdet opstår nye ideer til beplantning m.m.Man oplever årstidernes skiften på tæt hold.
Det giver naturlig træthed og et sind i ligevægt!
Her hvor vi bor oplever vi i efteråret træk af store fugleflokke ganske tæt på.Idag trak en stor flok traner lavt over huset og slog sig ned på en mark tæt herved.Jeg forsøgte at fotografere tranerne,men inden jeg fik telefonen op af lommen var de for langt ude.Tranerne har de seneste år valgt at tilbringe vintermånederne i DK fremfor at søge længere sydpå p.g.a. de mildere vintre her.
I morgen venter endnu en arbejdsdag i haven,-jeg glæder mig!









3 kommentarer:

Casa Rosen- en Kolonihaveblog sagde ...

Hejsa
Og tak for din kommentar på min blog :o))
Hvor må det have været et fantastisk syn med tranerne.
Uhh det ukrudt, det er slemt hos mig, men jeg har taget kampen op.
Det er da noget af en jordforbedring du han gang i jeg er imponeret.

Masser af havehilsnere fra Linda

Tim Skovrup sagde ...

Ja.. det skide ukrudt giver arbejde for resten af livet ;)

Sandra sagde ...

Lindas flores. Cumprimentos e feliz dia.

Et ganske særligt år!-2020