Afsnit og opgaver i haven.

onsdag, september 12, 2018

Georginer i hegnet!

Georginerne i hegnet omkring vores terrasse står meget frodigt.I år har jeg plantet to forskellige i lilla nuancer.Den ene er ’Lilac Bull’ en Dekorativ dahlia og den anden er ‘Ambition’ en Kaktus dahlia.
Planterne har haft gavn af regnen og dækker nu en stor del af hegnet.Sammen med regnen er der kommet snegle,men det bliver nok ikke i stort antal,da vi nu har efterår.
Bagved georginerne står et af de fire paradisæbletræer,Malus Maypole,som er et søjletræ med forholdsvis store æbler på.De mørkerøde æbler passer fint til georginernes farver.
I bedet vokser også en staude,Silkeplante.Den har jeg sået fra frø og den har blomstret i flere måneder.Nu står den med meget dekorative frøstande og jeg spekulerer på om disse har givet planten dens navn.
Der har ikke været vejr til havearbejde de sidste dage,så det er godt at man fra husets vinduer kan betragte frodigheden i bedene der omgiver den flisebelagt terrasse.Men nu kan jeg godt bruge nogle dages tørvejr.











4 kommentarer:

marie sagde ...

Dine georginer er et smukt syn. For første gang nogensinde i vores lange haveliv er vores georginer en sørgelig historie. Af de ret mange forskellige, vi har lagt, er der kun en håndfuld, der blomstrer. Det bliver i det mindste meget lettere at grave dem op i år.

Karsten F sagde ...

Hej Lise

Flotte georginer!
Jeg tænker din "silkeplante" er en Asclepias incarnata! Denbne stammere fra Amerika og er kendt som en super biplante og desuden som vært for deres 'Monarck' sommerfugle.

Her skinner solen:)

Ha en dejlig dag

Lene sagde ...

Dejlige billeder 😀
Jegkunne virkelig godt bruge lidt tørvejr nu så jeg kan komme igang med at plante.
Mvh
Lene Bedstemorshave

Esther - Min lille store have sagde ...

Man kan sige meget om tørken, men takket være den er vi indtil nu kun stødt på 4-5 dræbersnegle her i sensommeren.
Har til gengæld en hel del af de almindelige snegle med hus (ikke voldsnegle - dem har jeg ikke spottet her - endnu.)

Dine dahliaer står meget fint.

Et ganske særligt år!-2020