Afsnit og opgaver i haven.

mandag, september 03, 2018

Tomater i overflod!

Idag har jeg plukket 5,940 kg tomater i vores drivhus,men det er også nogle dage siden jeg plukkede sidst!
Det har været et godt tomatår og der er endnu ikke nogen angreb af skadedyr i planterne.Begge døre i drivhuset står åbne døgnet rundt for at forebygge fugt og dermed risiko for sygdom i planterne.
Planterne har “fået lov til”at indtage pladsen op i højden,så nu må jeg tage trappestigen i brug når der skal plukkes tomater.
Størstedelen af de nyplukkede tomater er cherrytomater,som er søde og gode.De fleste bliver spist “som slik”.Andre bliver spist som tomatsalat eller vendt på panden sammen med løg.Men det kan være jeg skal prøve at ovntørre nogle,så der er lidt til vinter.






2 kommentarer:

Esther - Min lille store have sagde ...

Ja, det har været et fint tomatår.

Jeg har godt nok været plaget af larver (haveuglens og kålsommerfuglens) men da jeg har været flittig med at fjerne de larver og æg jeg så, er skaderne trods alt begrænset. Tror jeg har fundet i alt 20 tomater, der har været gnasket af.

marie sagde ...

Imponerende høst. Her er det især de små gule sherrytomater, der dominerer, mens mine favoritter, de store bøftomater, ikke har været den store succes.

Et ganske særligt år!-2020