Afsnit og opgaver i haven.

lørdag, september 08, 2018

Så langt så godt!

Torsdag skulle udnyttes optimalt,da vejret ville slå om og blive mere regnfyldt.
De sidste dage havde jeg fået klippet buksbom og nu fik jeg ryddet mere af klip op.
Nu var bedet klar,så jeg kunne plante rækken af klokkebusken Weigela Florida ‘Wings of fire’,som skulle danne en hæk mod stien belagt med brosten.
Jeg glæder mig til at se hækken i de strålende efterårsfarver.
Langs med vores indkørsel har der i mange år,på det svagt skrånende bed,groet kranstop Stephanandra incisa ‘Crispa’.Planterne har aldrig udviklet sig som forventet og nu efter tørken besluttede vi at fjerne dem.Som sagt så gjort torsdag eftermiddag.Jeg ville blot prøve at grave en op for at se hvor besværligt det var,men i løbet af 3/4 time var alle 10-12 stk gravet op.Nu skal de blot på lossepladsen.Jeg har bestilt 30 Pink Fairy-roser,som skal plantes i dette bed.
Pink Fairy har jeg plantet i et andet bed og især i år har disse været superflotte.De står endnu med mange knopper.






1 kommentar:

Karsten F sagde ...

Hej Lise

Det er imponerende så manger rosenknopper din 'Pink Fairy' færer sig flot frem med!
Det ser godt ud.

Ha en dejlig ny uge

Et ganske særligt år!-2020