Afsnit og opgaver i haven.

søndag, november 25, 2012

Hvad laver man i øsende regnvejr?

Egentligt er der nok at lave,men når man nu helst vil lave noget haverelateret!
Jeg har stadig ikke fået ryddet helt op i planteriet.Der er derfor ikke bordplads til mine minidrivhuse,som jeg skal have sået til med forskellige staudefrø.
Der er stauder,som kræver kulde for at spire,- de såkaldte kuldekimere.
Jeg har flere gange forsøgt at så Verbena Pink Spires og stjerneskærm i varierende farver uden held.Kuldepåvirkningen har de såede frø fået på friland eller i køleskab.
Men forrige sommer var der i et af bedene mange selvsåede stjerneskærm,da der i bedet i forvejen er flere planter jeg har købt.
Sidste sommer var der overflod af spydverbena,som var frøformerede fra en plante købt for flere år siden.
Det bliver spændende at se hvad der kommer af sig selv i foråret.

2 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Ja det er spændende, og vi må passe på, at vi ikke kommer til at hakke de selvsåede op.

marie sagde ...

Pudsigt nok er min erfaring med stjerneskærm, at de sår sig villigt i naturen, men er lidt besværlige, når det drejer sig om "kunstsåning".

Et ganske særligt år!-2020