Afsnit og opgaver i haven.

lørdag, november 03, 2012

Planter der lyser op,- del to

I indlægget fra igår nævnte jeg fire planter,som på nuværende tidspunkt "lyser op" i min have.
Den tredie er den uundværlige Lodden Løvefod: Alchemilla Mollis.Det er en staude som kommer tidligt frem i foråret.
Den har store,lodne blade der ligner kattepoter.Efter regn og dug kan man se fugtdråber hænge på bladene og glimte som diamanter.Blomsterne er små,gulgrønne og samlet i løse blomsterstande.
 Prydgræs:Milium Effusum Aureum bliver 45-60 cm og har gyldne til lysgrøn/limegrønne strå.Får aks i maj-juni.Klippes tilbage i foråret.
Jeg er i tvivl om det er ovennævnte jeg har i min have,da jeg endnu ikke har set aks.Den blev købt på plantemarked i Fjerritslev for tre år siden.
Blomstringstid fra juni til hen i august.Hvis planten klippes ned efter blomstring kvitterer den med nye blade og blomster.God bunddækkeplante.

Ingen kommentarer:

Et ganske særligt år!-2020